O Grupie

UNIMOT S.A. ogłasza oficjalne wyniki za rok 2016. Zysk 138% w górę

Data publikacji: 28.04.17

image

28 kwietnia Spółka UNIMOT S.A. opublikowała roczny raport z wynikami finansowymi za rok 2016. Spółka raportuje przychody ze sprzedaży na poziomie 2,52 mld zł, co oznacza zwiększenie przychodów z roku 2015 o 82,6%. Imponującą dynamikę widać też na poziomie wyniku finansowego netto. Skonsolidowany zysk netto za 12 miesięcy 2016 r.  wyniósł 29,6 mln zł, czyli o 138% więcej niż w roku poprzednim.

Ten znakomity rezultat udało się osiągnąć w dużej mierze dzięki dynamicznemu rozwojowi hurtowej sprzedaży oleju napędowego. Zanotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży wolumenów tego paliwa, zwłaszcza w drugiej połowie roku i zwiększyliśmy ilość baz paliwowych udostępniających nasz produkt na terenie kraju. Bez wątpienia czynnikiem sprzyjającym naszemu rozwojowi w tym sektorze było wprowadzenie w Polsce tzw. pakietu paliwowego, czyli zbioru ustaw mających na celu ograniczenie szarej strefy w handlu paliwami. Istotne znaczenie dla osiągniętych wyników miał też wzrost hurtowej sprzedaży biopaliw i bioolejów.” – komentuje Robert Brzozowski Prezes UNIMOT S.A.

W liście skierowanym do akcjonariuszy Prezes Brzozowski podkreśla także, że jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych UNIMOT, jest innowacyjność. Przykładem takich innowacyjnych działań Spółki w 2016 r. było uruchomienie platformy transakcyjnej do sprzedaży oleju napędowego o nazwie HurtPaliwa24. Platforma jest dedykowana klientom biznesowym i prezentuje w czasie rzeczywistym ceny oleju napędowego, proponowane przez UNIMOT w 12 bazach paliwowych na terenie Polski. Dzięki temu klienci Spółki mają dostęp do aktualnych cen rynkowych i możliwość zakupu paliwa przez platformę po najlepszej cenie. Kolejną innowacyjną technologią, wprowadzoną przez Spółkę w 2016 r., jest aplikacja mobilna o nazwie Tankuj24 umożliwiająca polskim kierowcom zakup tańszego paliwa. W minionym roku aplikacja Tankuj24 była w fazie testów, zaś jej pełne uruchomienie nastąpi w roku 2017.

„Mając na uwadze stały rozwój Grupy UNIMOT w 2016 roku podjęliśmy również decyzję o wejściu w segment detalicznej sprzedaży paliw. Dlatego właśnie Spółka podpisała umowę ze Stowarzyszeniem AVIA INTERNATIONAL, na podstawie której rozpoczęła proces tworzenia nowej sieci stacji paliw w Polsce pod znaną w europie marką AVIA. Docelowo, w ciągu trzech najbliższych lat planujemy otwarcie 100 stacji paliw pod tą marką w modelu biznesowym opartym na zasadach franszyzy.” – dodaje Prezes Brzozowski.

W podsumowaniu zamykającym list do akcjonariuszy Prezes Zarządu zapewnia, że Grupa UNIMOT posiada przewagi konkurencyjne, które w zmieniających się warunkach rynkowych powinny gwarantować zdolność Spółki do stabilnego wzrostu. Obiecuje także utrzymanie przyjętej polityki dywidendowej zakładającej wypłatę dywidendy na poziomie 30% zysku netto.

Polecamy również

Grupa Unimot sponsorem 43 edycji kultowego Rajdu Polskie Safari

Grupa Unimot, niezależna grupa multienergetyczna, po raz kolejny została sponsorem renomowanego...

26 lipca 2024

Zobacz więcej

AVIA GO: rusza aplikacja mobilna sieci stacji paliw AVIA w Polsce

UNIMOT, multienergetyczna grupa kapitałowa zarządzająca siecią stacji AVIA w Polsce,...

2 lipca 2024

Zobacz więcej