Programy lojalnościowe dla kierowców to narzędzie, które pozwala oszczędzać na codziennym tankowaniu. W ramach benefitów można otrzymać m.in. punkty na kolejne tankowanie, zniżki na akcesoria samochodowe czy na myjnię. Z rabatów na stacjach paliw korzystają nie tylko osoby prywatne, lecz także właściciele firm. W tym artykule wyjaśniamy, jak działają najlepsze programy lojalnościowe na paliwo i dlaczego warto do nich dołączyć.
Z artykułu dowiesz się:
· Program lojalnościowy na stacji paliw – na czym to polega?
· Jak działają rabaty i punkty za tankowanie na stacji paliw?
· Karta czy aplikacja – co wybrać, żeby zbierać punkty?
· Rabaty na stacjach paliw – kto może z nich korzystać?
Program lojalnościowy na stacji paliw – co to jest?
Program lojalnościowy na stacjach paliw to mechanizm, który nagradza kierowców za regularne korzystanie z usług danej sieci. Najczęściej polega on na zbieraniu punktów za tankowanie, które następnie można wymieniać na rabaty, nagrody rzeczowe czy usługi. Dla klientów oznacza to realne oszczędności i ciekawe bonusy.
Dla właścicieli stacji programy lojalnościowe są sposobem na budowanie trwałych relacji z klientami. Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że kierowca, który ma kartę lojalnościową, wróci do tej samej sieci przy kolejnym tankowaniu, co będzie wiązało się dla niego z wymiernymi benefitami na stacji paliw. To bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży i stabilne przychody, a także jest prostym, a jednocześnie bardzo skutecznym sposobem zwiększania konkurencyjności na rynku.
Dla stacji paliw to też lepsza rozpoznawalność marki i możliwość prowadzenia spersonalizowanych działań marketingowych. Dzięki danym zebranym w aplikacjach czy kartach flotowych można lepiej poznać potrzeby klientów i jeszcze skuteczniej dopasować ofertę do ich potrzeb.
Sprawdź też: Czy paliwo z dużych stacji różni się od tego z mniejszych?
Rabaty i punkty za tankowanie – jak działa mechanizm nagradzania?
Na rynku można spotkać kilka modeli programów lojalnościowych dla kierowców. Najpopularniejsze to:
· programy punktowe,
· programy rabatowe,
· modele hybrydowe.
Każda z wymienionych opcji ma swoje zalety. Program punktowy buduje długofalową lojalność klientów, rabatowy – zachęca do częstszych wizyt dzięki natychmiastowej korzyści, a hybrydowy – łączy oba podejścia.
Najczęściej klient, który korzysta z karty lojalnościowej lub aplikacji, otrzymuje określoną liczbę punktów lub rabatów za każde zatankowane litry paliwa. W przypadku punktów można je później wymieniać na różnego rodzaju nagrody. Wśród najczęściej wybieranych bonusów znajdują się m.in.:
· darmowe produkty ze sklepu na stacji,
· zniżki na usługi dodatkowe (np. na myjnię, na kawę),
· dostęp do promocji partnerskich.
Dzięki temu tankowanie z rabatem staje się codziennością, a klienci mają poczucie, że każda wydana złotówka wraca do nich w formie korzyści.
Karta lojalnościowa na paliwo i aplikacje mobilne
Podstawowym narzędziem umożliwiającym uczestnictwo w programach lojalnościowych na stacjach paliw jest karta, która potwierdza przynależność do grona wiernych klientów i pozwala łatwo gromadzić punkty, a potem odbierać nagrody. Używanie karty jest proste i intuicyjne. Wystarczy ją okazać do zeskanowania podczas płatności za paliwo.
Coraz większą rolę odgrywa aplikacja lojalnościowa (np. AVIA GO). Można pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store. Dzięki tej nowoczesnej, mobilnej formie kierowcy mogą śledzić stan swoich punktów w czasie rzeczywistym, korzystać z dodatkowych promocji oraz płacić za paliwo bezgotówkowo przy dystrybutorze. Aplikacja daje też dostęp do wielu ofert specjalnych.
Czytaj także: Jak zmniejszyć spalanie?
Rabaty na stacjach paliw – kto może z nich skorzystać?
Rabaty na stacjach paliw to jeden z najczęściej wymienianych benefitów. Kierowcy indywidualni dzięki nim realnie obniżają koszty dojazdów do pracy czy wyjazdów prywatnych. To rozwiązanie szczególnie atrakcyjne przy rosnących cenach paliw, ponieważ pozwala kontrolować wydatki, analizować je i porównywać np. miesiąc do miesiąca.
Jeszcze więcej zyskują przedsiębiorcy. Regularne tankowanie z rabatem przez całą flotę firmową to wymierna oszczędność, którą łatwo przełożyć na poprawę rentowności firmy. W przypadku Grupy UNIMOT dostępne są karty flotowe AVIA Card, które dodatkowo wspierają małych, średnich i dużych przedsiębiorców w zarządzaniu kosztami zużycia paliwa.
Karta flotowa honorowana jest na ponad 140 stacjach paliw AVIA, a już niedługo będzie można z niej korzystać także na stacjach partnerskich na terenie całego kraju. Szczególną funkcję pełnią stacje AVIA Truck – zaprojektowane z myślą o transporcie ciężkim. Można je znaleźć przy kluczowych trasach tranzytowych. Dzięki temu zapewniają łatwy wjazd i wyjazd dla pojazdów ciężarowych oraz zestawów TIR.
Warto dodać, że w naszej ofercie dostępne jest rozwiązanie stworzone z myślą o mniejszych flotach pojazdów – karta przedpłacona (pre-paid). Umożliwia ona wygodne tankowanie oraz opłacanie paliwa i innych produktów na atrakcyjnych warunkach, w oparciu o środki wpłacane na specjalny rachunek bankowy.
Sprawdź również: Oszczędność paliwa w firmie – jak to zrobić?
Jak widzisz, program lojalnościowy daje wymierne korzyści wszystkim stronom. Kierowcy oszczędzają dzięki rabatom, punktom i bonusom, a właściciele stacji zyskują lojalnych klientów. Tankowanie z rabatem, korzystanie z karty lojalnościowej na paliwo czy aplikacji mobilnej to narzędzia, które mogą znacząco obniżyć koszty Twojego tankowania.