Menu

UNIMOT chce przystąpić do AVIA International, by rozwijać detaliczną sprzedaż paliw

Data publikacji: 23.11.16

image

UNIMOT, multienergetyczna grupa kapitałowa, planuje przystąpić do stowarzyszenia AVIA International, dzięki czemu zyska prawo do posługiwania się marką AVIA w Polsce. Celem jest rozwój detalicznej sprzedaży paliw.

Stowarzyszenie AVIA International, skupiające operatorów zarządzających ok. 3000 stacjami paliw w całej Europie, podjęło decyzję o przyjęciu UNIMOT w skład członków stowarzyszenia. Dzięki temu UNIMOT zyska w Polsce prawo do posługiwania się znakiem towarowym AVIA, rozpoznawalnym w całej Europie, przy sprzedaży detalicznej paliwa.

Dotychczasowy model dystrybucji paliwa przez UNIMOT polega na dostarczaniu paliw głównie do odbiorców instytucjonalnych, takich jak firmy transportowe, przedsiębiorstwa komunikacji. Dzięki umowie ze stowarzyszeniem AVIA, UNIMOT zyska możliwość zrzeszania niezależnych stacji paliw pod silną marką i dostarczania paliw bezpośrednio do stacji paliw mówi Robert Brzozowski, Prezes Zarządu UNIMOT. Chcemy niebawem rozpocząć w Polsce proces budowy sieci stacji paliw pod marką AVIA. Będziemy zachęcać właścicieli niezależnych stacji paliw do włączenia się do naszej sieci. AVIA z dużymi sukcesami działa w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Holandii czy Hiszpanii. Łącznie w 14 krajach Europy pod marką AVIA działa ok. 3000 stacji paliw. Wierzymy, że model ten z powodzeniem można rozwijać w Polsce, a UNIMOT jest idealnym partnerem AVII w realizacji tego planudodaje Robert Brzozowski.

Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA jest kolejnym krokiem UNIMOT zmierzającym do zwiększenia obecności w obszarze detalicznej sprzedaży paliwa. Niedawno spółka poinformowała o planach uruchomienia aplikacji mobilnej Tankuj24, umożliwiającej zakupy paliwa on-line.

O stowarzyszeniu AVIA International

AVIA International to działające od 1960 r. stowarzyszenie, zarejestrowane w Szwajcarii, skupiające obecnie około 90 firm zarządzających łącznie ok. 3000 stacji paliw, w 14 krajach Europy. Stowarzyszenie udostępnia markę AVIA oraz zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zakupów i sprzedaży produktów na stacjach. Marka AVIA jest popularna w takich krajach jak: Niemcy (ok. 840 stacji), Francja (ok. 710 stacji), Szwajcaria (ok. 600 stacji), Holandia (ok. 310 stacji), Hiszpania (ok. 140 stacji). W naszej części Europy sieć zyskała popularność na Węgrzech (ponad 80 stacji) i w Serbii (ok. 50 stacji).

Polecamy również

Grupa Unimot opublikowała strategię na lata 2024-2028

Grupa Unimot opublikowała swoją strategię biznesową, w której przedstawiła plany rozwojowe w...

24 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Grupa Unimot opublikowała wyniki za 2023 r.

Grupa Unimot opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe i operacyjne za cały 2023 rok....

24 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Spotkanie z Zarządem 24 kwietnia 2024 r.

Zapraszamy Państwa na konferencję z udziałem Zarządu, której tematem będą wyniki Grupy...

19 kwietnia 2024

Zobacz więcej