Zamieszczamy je teraz poniżej.
Wyzwaniem może okazać się przede wszystkim otoczenie gospodarcze w związku z pandemią COVID-19 – wraz ze spadkiem PKB możemy spodziewać się spadku popytu na paliwa. Możemy sobie też wyobrazić wprowadzanie nowych przepisów prawnych i nowych opłat dla branży, co oczywiście nie byłoby korzystne dla firm takich jak nasza. Nie oceniamy jednak tych ryzyk jako bardzo duże, a jeśli pojawią się chociaż częściowo – będziemy na nie przygotowani. Jesteśmy elastyczną, sprawnie działającą organizacją i świetnie potrafimy dostosowywać się do zmieniającego otoczenia – pokazaliśmy to już nie raz.
Dokładnie tak robimy. Jesteśmy obecni na 13 bazach logistycznych w kraju i szczególnie w otoczeniu baz poszukujemy partnerów.
Naszym zdaniem bez budowy terminala paliwowego w Elblągu nic się nie zmieni. Sam kanał będzie zbyt mały do obsługi takiej wielkości statków, żeby to było dla nas opłacalne.
Chcemy zrealizować do końca roku jeszcze kilka dostaw. Kierunek zakupu ten sam: Arabia Saudyjska oraz USA. Rynki zbytu to kraje Europy Centralnej i Wschodniej.
W kolejnych okresach chcemy dalej dynamicznie się rozwijać i osiągać dodatnie dynamiki zysków. Proszę pamiętać jednak, że poziom naszych przychodów zależy w dużej mierze od rynkowej ceny oleju napędowego, a zysk netto jest zazwyczaj mocno zanieczyszczony wpływem wyceny zapasów, o której zawsze dokładnie mówimy. W związku ze zmieniającym się otoczeniem zewnętrznym (potencjalne przejęcie Lotosu przez PKN Orlen, a także sytuacja z pandemią COVID-19), z konkretnymi prognozami nie wybiegamy daleko w przód. Jeśli chodzi o bieżący rok – tak jak już mówiliśmy, jesteśmy obecnie na etapie analiz naszej aktualnej prognozy i niebawem zapadnie decyzja o ewentualnej korekcie.
Orlen, Lotos, BP, Solumus. Import zaczął też niedawno Anwim.
Tak. Precyzyjniej to ok 16% rocznego importu pomniejszonego o eksport.
Czekamy na decyzje Komisji Europejskiej i wtedy będziemy reagować. Na dzisiaj widzimy wiele możliwych wariantów rozwoju sytuacji.
Sprzedawaliśmy w zeszłym roku – wolumen był poniżej 2% sprzedaży paliw. Obecnie nie sprzedajemy ze względu na pandemię COVID-19.
W związku z tym, że diesel używany jest głównie jako paliwo gospodarcze (transport, rolnictwo, budownictwo), popyt na niego nie spadł znacząco w wyniku COVID-19. Spadki konsumpcji dotknęły głównie benzynę i paliwo lotnicze. Rafinerie mając nadwyżki tych ostatnich musiały zmniejszyć produkcję, co wiązało się automatycznie z mniejszymi ilościami wyprodukowanego diesla. A to powodowało wzrost luki importowej.
Jeśli chodzi o czerwiec to wolumeny na stacjach są podobne do tych sprzed roku. Widzimy nieznaczny wzrost, jeśli chodzi o olej napędowy i nieznaczny spadek w przypadku benzyny i gazu LPG. W hurcie, w oleju napędowym także widzimy wzrosty r/r.
Tak, prowadzimy prace rozwojowe z naszą siostrzaną spółką PZL Sędziszów oraz przyglądamy się rozwiązaniom, które już funkcjonują na rynku.
Jesteśmy w stanie zrealizować instalację na każdej konstrukcji. Trackery w naszej ofercie są dostępne na indywidualne zamówienie ze względu na bardzo małe zainteresowanie tego typu rozwiązaniami. W sprawie szczegółów prosimy o bezpośredni kontakt z nami i powołanie się na konferencję.
Myślimy już o produktach/usługach, które mogłyby być komplementarne do fotowoltaiki, a pompy ciepła, obok np. magazynów energii, do nich należą. Na tę chwilę jednak skupiamy się na rozwoju fotowoltaiki, a dodatkowe elementy ofert będziemy dołączać sukcesywnie.
Jesteśmy otwarci na wszystkie lokalizacje, jeśli tylko spełniają warunki biznesowe. Badamy rynek, pozyskujemy nowe lokalizacje, natomiast na tę chwilę nie mamy w Świdniku żadnego otwartego projektu. Jeśli jednak pojawi się taka możliwość i ktoś ze Świdnika będzie zainteresowany franczyzą AVIA, to chętnie ja rozważymy.
W Chinach sprzedajemy oleje silnikowe sprowadzane z Holandii.
Produkcja pokrywa konsumpcję z niewielkim eksportem.