Menu

Wywiad z Mario Toninim – Dyrektorem Zarządzającym AVIA INTERNATIONAL

Data publikacji: 21.01.19

image

W ilu krajach jest obecna marka AVIA?
Marka AVIA jest obecna w 14 krajach i wciąż poszerza swój zasięg. W najbliższym czasie pojawimy się w kolejnych dwóch krajach: na Ukrainie i w Meksyku. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że AVIA cieszy się zainteresowaniem nowych partnerów w Europie, a wkrótce będzie obecna również poza naszym kontynentem.

Ile stacji paliw należy łącznie do sieci AVIA?
Obecnie sieć AVIA liczy łącznie 3120 stacji, co daje nam 7. miejsce wśród największych operatorów stacji paliw w Europie.

Czy rok 2018 r. był pomyślny dla AVIA International? Jakie sukcesy odniosło Stowarzyszenie w minionym roku?
Rok 2018 był dla naszego Stowarzyszenia bardzo pomyślny. Przede wszystkim nastąpił duży rozwój sieci AVIA wśród obecnych partnerów. AVIA to doskonałe rozwiązanie dla prywatnych firm lub przedsiębiorstw, które chcą razem działać pod brandem AVIA na poziomie europejskim. Dlatego do sieci chętnie przystępują kolejni partnerzy, wnosząc swoje, ciekawe rozwiązania i pomysły.
Na naszym dorocznym spotkaniu członkowskim w minionym roku, w Wiedniu, zebrała się rekordowa ilość uczestników. Bardzo nas cieszy, że rodzina AVIA tak dynamicznie się powiększa.

Ile stacji AVIA zostało uruchomionych w 2018 r.? Czy wśród nich były jakieś wyjątkowe, nowatorskie stacje?
Według wstępnych szacunków, na koniec 2018 r. sieć AVIA liczyła 3120 stacji, czyli przyrost stacji w stosunku do poprzedniego roku wyniósł ok. 50. Jeśli chodzi o innowacje, to na niektórych stacjach AVIA we Francji pojawiła się możliwość tankowania gazu CNG i LNG; jest to wynik współpracy AVIA Francja z firmą Primagaz. Z kolei członkowie AVIA w Szwajcarii przygotowują się do rozpoczęcia tankowania wodoru na wybranych stacjach i w tym celu aktywnie współpracują z producentami autobusów i samochodów ciężarowych oraz firmami transportu publicznego.

Proszę przedstawić plany Stowarzyszenia na 2019. Ile nowych stacji może pojawić się w tym roku w sieci AVIA?
Dokładne określenie liczby planowanych uruchomień stacji jest trudne, ponieważ projekty są realizowane w różnym czasie. Niektóre stacje muszą uzyskać wiele pozwoleń, spełnić wymogi proceduralne, z kolei na innych prowadzone są tyko prace remontowe czy rebranding. Spodziewamy się jednak, że bieżący rok nie będzie gorszy od poprzedniego i że pod marką AVIA zostanie uruchomionych ok. 60 stacji.

Czy spodziewacie się przystąpienia nowych firm członkowskich?
Zdecydowanie spodziewamy się przyłączenia kolejnych partnerów do Stowarzyszenia. Mamy coraz więcej zapytań o warunki przystąpienia, kilka aplikacji czeka już tylko na decyzję. W ubiegłym roku nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów i przystąpiliśmy do negocjacji z kilkoma podmiotami. Liczymy, że sfinalizujemy te rozmowy właśnie w bieżącym roku i powiększymy sieć o nowe firmy członkowskie.

W jakim celu AVIA rozpoczęła komunikację w mediach społecznościowych? Czy widać już pierwsze efekty tych działań?
Partnerzy AVIA prowadzą intensywne działania marketingowe w swoich krajach. Sponsorują też wiele wydarzeń sportowych, dzięki czemu wzrasta rozpoznawalność marki AVIA. To znakomita promocja i Stowarzyszenie jesteśmy bardzo dumni z tych działań. Dlatego chcemy się nimi dzielić na poziomie międzynarodowym. Media społecznościowe umożliwiają nam prezentację takich informacji w czasie rzeczywistym wśród wszystkich partnerów, klientów i sympatyków marki AVIA. Oczywiście, widzimy już pierwsze efekty naszej obecności w mediach społecznościowych. Przede wszystkim poprawiła się komunikacja między partnerami na poziomie nieoficjalnym, bardziej swobodnym. Uczestnicy wymieniają się informacjami, komentują, więcej wiedzą się o sobie nawzajem.

Jakie inne rodzaje promocji stosują członkowie AVIA International? W którym kraju członkowie Stowarzyszenia kładą największy nacisk na działania marketingowe, reklamowe, promocję ?
Członkowie Stowarzyszenia prowadzą działania promocyjne w wielu obszarach, zarówno na poziomie krajowym, jak i regionalnym. Jak już wspomniałem, jest to głównie jest to sponsoring i wsparcie różnych aktywności sportowych. Firmy partnerskie AVIA sponsorują m.in. skoki narciarskie, piłkę nożną, piłkę ręczną, hokej, rajdy samochodowe, kolarstwo, rugby, wioślarstwo itp. Trudo natomiast wskazać jeden kraj, który wyróżnia się takimi działaniami na tle innych, ponieważ AVIA to jedna rodzina, gdzie wszyscy czerpią od siebie nawzajem i dzielą się pomysłami. Również w działaniach marketingowych kraje członkowskie nie rywalizują z sobą, tylko się wspierają się, wymieniają rozwiązaniami i najlepszymi praktykami.

W jaki sposób AVIA wspiera ochronę klimatu i obniżenie emisji CO2?
W trosce o nasz klimat AVIA prowadzi wiele działań zmierzających do ograniczenia emisji CO2, m.in. wprowadzając innowacyjne produkty silnikowe i grzewcze z biokomponentami, oferując gaz ziemny i pelet, a także prowadząc inwestycje w energię wiatrową i słoneczną. Jedna z firm członkowskich w Austrii jest producentem peletu, więc sieć AVIA prowadzi tam bardzo intensywną sprzedaż tego produktu. Zaangażowanie członków Stowarzyszenia w redukcję emisji CO2 najlepiej można zaobserwować na przykładzie Niemiec, gdzie AVIA oferuje bogaty asortyment olejów opałowych, „neutralnych pod względem CO2”. „CO2 neutralny” oznacza, że dzięki skutecznym projektom ochrony klimatu AVIA pokrywa opłatę emisyjną wywołaną spalaniem oleju opałowego w gospodarstwach domowych lub przemyśle. Klient nie ponosi z tego tytułu żadnych opłat.