O Grupie

Prezes AVIA INTERNATIONAL wizytował stacje paliw w Polsce

Data publikacji: 17.10.18

image

Christoph Lindenmeyer, Prezes AVIA International, osobiście ocenił efekty rozwoju sieci AVIA w Polsce. Szef Stowarzyszenia przybył na zaproszenie UNIMOT – oficjalnego przedstawiciela marki AVIA w naszym kraju.

Christoph Lindenmeyer – Prezes AVIA International, oraz Mario Tonini – Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia, przebywali w Polsce w dniach 15-16 października br. Goście zwiedzili m.in. port Wiskitki, gdzie pod marką AVIA powstaje jedna z największych w kraju stacji do tankowania pojazdów ciężarowych. Wraz z Adamem Sikorskim, Prezesem UNIMOT S.A. i równocześnie Członkiem Zarządu AVIA International, podsumowali też dotychczasowe prace nad rozwojem marki AVIA w Polsce. Swoimi spostrzeżeniami podzielili się następnie z dziennikarzami podczas krótkiego spotkania w warszawskim oddziale UNIMOT.

Stacja w Wiskitkach, która zostanie uruchomiona za kilka tygodni, zrobiła na mnie ogromne wrażenie  – mówił Christoph Lindenmeyer. – To znakomite miejsce, z pełnym zapleczem transportowym. Widzę, jak znakomicie pracuje zespół AVIA w Polsce i jestem przekonany, że odniesie tu duży sukces.

Zaprosiliśmy UNIMOT do członkostwa w AVIA International pod koniec 2016 r., a kilka miesięcy później w Polsce powstała pierwsza stacja AVIA – stwierdził Mario Tonini. – Teraz jest tu 30 stacji i w planach są następne. To potwierdza, że Spółka doskonale wywiązuje się ze zobowiązań i jest jedną z najprężniejszych firm naszego Stowarzyszenia.

Na pytanie o siłę AVIA w Europie Prezes Stowarzyszenia odpowiedział, iż marka ta w dużej mierze opiera się na solidnych fundamentach, czyli firmach rodzinnych. – Kręgosłup AVIA stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa rodzinne. Każda z tych firm jest zbyt mała, żeby samodzielnie zmagać się z wyzwaniami branży paliwowo-energetycznej. Zdecydowanie łatwiej jest je pokonywać w ramach jednej rodziny – tłumaczył Christoph Lindenmeyer.

A wyzwań w tej branży jest wiele: od kurczącego się rynku oleju napędowego, przez elektromobilność, aż po alternatywne źródła energii. – W motoryzacji pojawia się wiele nowych technologii, np. technologia wodorowa, ale wątpię żeby objęła w znacznej części samochody osobowe – mówił Christoph Lindenmeyer. – Dlatego jestem optymistą jeśli chodzi o silniki spalinowe. Zmagamy się z następstwami afery dieslowej, ale jestem przekonany, że za 20 lat pojazdów z silnikiem diesel będzie jeszcze więcej niż obecnie. AVIA planuje też przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin m.in. przez stosowanie specjalnego dodatku do paliw – tlenku azotu

Przedstawiciele AVIA International sporo czasu poświęcili omówieniu planów ekspansji marki AVIA na nowe rynki. Wspomniano o Ukrainie oraz o dużej, białej plamie na mapie Europy, jaką stanowią kraje skandynawskie. – Na razie rozglądamy się za odpowiednimi partnerami do współpracy w tych krajach, szukamy kandydatów – wyznał Mario Tonini. – Rynki zachodnioeuropejskie są przesycone sieciami stacji, np. w Szwajcarii ilość stacji paliw bardzo spada, dlatego szukamy nowych możliwości także poza Europą. Interesują nas kraje, w których nie dominują monopoliści, ale działają prywatni operatorzy.

Podczas spotkania poruszono też kwestię kart flotowych w polskiej sieci AVIA. – Bez wątpienia jest to dla naszego zespołu temat priorytetowy – stwierdził Adam Sikorski. – Potrzebujemy jeszcze kilku miesięcy na dopracowanie szczegółów, z pewnością będzie to jednak karta międzynarodowa. Wprowadzimy ją w pierwszej połowie 2019 r. 

Przypomnijmy, że do 2020 r. UNIMOT planuje uruchomić pod marką AVIA 100 stacji paliw, a na koniec 2023 r. chciałby dysponować siecią 200 stacji.

Polecamy również

Grupa Unimot sponsorem 43 edycji kultowego Rajdu Polskie Safari

Grupa Unimot, niezależna grupa multienergetyczna, po raz kolejny została sponsorem renomowanego...

26 lipca 2024

Zobacz więcej

AVIA GO: rusza aplikacja mobilna sieci stacji paliw AVIA w Polsce

UNIMOT, multienergetyczna grupa kapitałowa zarządzająca siecią stacji AVIA w Polsce,...

2 lipca 2024

Zobacz więcej