O Grupie

Grupa UNIMOT podpisała list intencyjny z nowym członkiem AVIA INTERNATIONAL w Polsce

Data publikacji: 09.06.21

image

Grupa UNIMOT, która wprowadziła na polski rynek stacji paliw markę AVIA, podpisała list intencyjny z Grupą Pieprzyk — nowym członkiem stowarzyszenia AVIA INTERNATIONAL. List zakłada zainicjowanie rozmów, mających na celu wypracowanie obszarów i modelu współpracy polskich operatorów sieci AVIA. Dzięki rozszerzeniu grona członków AVIA INTERNATIONAL, sieć stacji paliw, funkcjonujących pod marką AVIA w Polsce, wzrośnie do ponad 140. W całej Europie pod tą marką działa obecnie około 3200 stacji, należących do 90 członków stowarzyszenia. 

AVIA INTERNATIONAL funkcjonuje w całej Europie na zasadzie kooperacji niezależnych podmiotów, do których należą stacje paliw pod tą samą marką, a także prowadzących działalność w sektorze energetycznym. W Niemczech, gdzie działa najwięcej, bo prawie 900 stacji AVIA, mamy 32 członków stowarzyszenia, w Szwajcarii 600 stacji AVIA należy do 10 członków AVIA INTERNATIONAL, z kolei w Hiszpanii wielu właścicieli stacji paliw połączyło siły i jako jeden członek stowarzyszenia posiadają w sumie 200 stacji. W każdym z krajów, w którym jesteśmy obecni, model współpracy jest inny, jednak wszędzie udaje nam się z sukcesem wykorzystywać siłę marki AVIA w budowaniu pozycji lokalnych firm. Jestem przekonany, że tak będzie również w Polsce, dlatego bardzo się cieszę, że do grona właścicieli stacji AVIA dołącza kolejna polska firma — Grupa Pieprzyk — mówi Mario Tonini, dyrektor zarządzający AVIA International.

Po przystąpieniu Grupy Pieprzyk do AVIA INTERANTIONAL, Grupa UNIMOT podpisała z nowym członkiem stowarzyszenia list intencyjny, który zakłada zainicjowanie rozmów na temat możliwych obszarów i modelu współpracy operatorów sieci AVIA w Polsce. Wszystkie decyzje, będące docelowo wynikiem tych ustaleń, podejmowane będą po uzyskaniu zgód korporacyjnych oraz, jeśli będzie taka potrzeba, zgód regulacyjnych.

Jako Grupa UNIMOT wprowadziliśmy na polski rynek sieć AVIA i rozwijamy ją od 2016 r., kiedy to przystąpiliśmy do AVIA INTERNATIONAL. Cieszymy się, że do grona członków stowarzyszenia, tym samym operatorów stacji pod marką AVIA, przystępuje kolejna polska firma. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na świadomość marki wśród klientów, a to przełoży się na sukces każdego z właścicieli stacji AVIA. Wzorem innych europejskich krajów, będziemy wspólnie poszukiwać płaszczyzn współpracy, które mam nadzieję, docenią zarówno nasi klienci, jak i inwestorzy — mówi Adam Sikorski, prezes zarządu UNIMOT.

Grupa UNIMOT, funkcjonująca na polskim rynku ponad 25 lat, była do tej pory jedynym operatorem stacji AVIA w Polsce. Obecnie posiada 65 stacji tej marki, a do końca 2023 r., zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, zamierza powiększyć sieć swoich stacji do około 200 obiektów. Nowe stacje paliw AVIA, należące do Grupy UNIMOT, od 2020 r. wyposażane są w autorski, nowoczesny koncept Eat&Go, który jest połączeniem minimalizmu, modnej kolorystyki, trendów rynkowych oraz ergonomii nowoczesnego sklepu typu convenience.

9 czerwca 2021 r. do grona członków AVIA INTERNATIONAL przystąpiła również Grupa Pieprzyk, dzięki czemu 80 stacji paliw wchodzących w skład tej Grupy, zmieni się w stacje marki AVIA. Historia firmy sięga 1989 r., a pierwsza stacja paliw Grupy Pieprzyk zaczęła funkcjonować w 1993 r. Swoją sieć Grupa Pieprzyk rozwija przede wszystkim w zachodniej i centralnej Polsce.

Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA INTERNATIONAL otwiera nowe możliwości w rozwoju naszej sieci pod silną europejską marką, równocześnie mocno wzmacniając sieć AVIA. Dalej, jako Grupa Pieprzyk, będziemy właścicielem tych stacji i będziemy nadal współpracować z naszymi dostawcami paliw i produktów. Jednocześnie będziemy mogli korzystać z doświadczeń wypracowanych przez największych europejskich operatorów stacji paliw oraz podzielić się własnymi rozwiązaniami. Wszyscy klienci, którzy nam do tej pory zaufali i doceniają naszą prawie 30-letnią historię w branży, z pewnością bardzo łatwo rozpoznają należące do nas stacje, ponieważ logo Grupy Pieprzyk będzie widniało obok logo AVIA na pylonie cenowym. Marka AVIA to nowy rozdział w historii Grupy Pieprzyk i jestem przekonany, że na tej współpracy skorzystają przede wszystkim nasi klienci — mówi Antoni Pieprzyk, założyciel Grupy Pieprzyk.

Marka AVIA powstała w Szwajcarii w 1927 r., w wyniku połączenia sił kilku niezależnych importerów ropy naftowej. Obecnie stowarzyszenie AVIA INTERNATIONAL zrzesza ponad 90 firm z 15 krajów Europy i zarządza siecią 3200 stacji, tym samym zajmując siódmą pozycję pod względem liczby stacji paliw w Europie. AVIA jest popularna w takich krajach jak: Szwajcaria, Niemcy, Francja, Austria, Holandia czy Hiszpania. Pod marką AVIA w Europie oferowane są także inne produkty, takie jak: oleje i smary, gaz ziemny, gaz płynny, olej opałowy i energia elektryczna.

Polecamy również

Grupa Unimot sponsorem 43 edycji kultowego Rajdu Polskie Safari

Grupa Unimot, niezależna grupa multienergetyczna, po raz kolejny została sponsorem renomowanego...

26 lipca 2024

Zobacz więcej

AVIA GO: rusza aplikacja mobilna sieci stacji paliw AVIA w Polsce

UNIMOT, multienergetyczna grupa kapitałowa zarządzająca siecią stacji AVIA w Polsce,...

2 lipca 2024

Zobacz więcej